A baj előtti segítség Mindenkinek!

Nézzünk szembe a tényekkel! Az eddigi baleset megelőzés dicséretes, és továbbra is fontos ez a küldetés, viszont nem volt teljes egész. Az emberek zsigereiben továbbra is első helyén áll az eleséstől való félelem. Erre a civil életben sehol nem kínáltak megoldást a világon, kivéve Dobrotka Béla küzdősport mester iskolája, amit módszerére épített fel. A név egyszerűsége, hogy Esések Iskolája adott, annak küldetése, szlogenje: a baj előtti segítség mindenkinek, szintén értelmet nyert a prevencióban. Évente 106.000 baleseti ellátás van kórházainkban. Az összes baleseti halálokot nézve 48%-a elesésből származik. 78-80.000 fő az idősek körében szenvedik el ezt a fizikai és lelki traumát. 2012-től az Esések Iskolája megváltoztatta a baleset megelőzés képletét, és elindította testi épség megóvó programját.

Esések Iskolája Központ. Bp. Óbuda, Szellő utca 9-11


Szellő EGYMI - Esések Iskolája nagyobb térképen való megjelenítése

fecebook

   

SeniorEsésTan foglalkozáson résztvett köszönő levele az Esések Iskolájának!

2014.03.02. 13:37 Esések Iskolája Egyesület

Kedves Béla!

A Klubrádióban figyeltem fel az interjújára az Esések Iskolájáról. Az interneten azonnal megkerestem az információkat, és többször megnéztem a YouTube-on a filmjét.
Sokat gondolkoztam rajta, hogy 73 évesen el tudok-e végezni egy ilyen tanfolyamot. A végén döntöttem, és jelentkeztem, bár minden alkalommal több mint két óra volt az utazás oda-vissza.
Az első alkalommal még a guggolásnál is gondjaim voltak, és túl kellett lenni az első izomlázon. Később minden helyrejött. Az Ön közvetlensége,  segítőkészsége nagyon sokat jelentett. Az, hogy mindegyikünkre külön-külön odafigyelt, hogy mivel tudna segíteni, hogy könnyebben menjen a gyakorlat végrehajtása. Következetesen felhívta a figyelmünket minden hibánkra, de megmutatta hogyan javíthatjuk ki. Mindenkivel az elért szintjének megfelelően végeztette el a feladatokat, és megmutatta hogyan léphetünk tovább fokozatosan.
Amiről először azt gondoltam, hogy nem tudom megcsinálni, később már könnyűnek tűnt.

Interneten küldött házi feladatokat, amit el is végeztem. Gyakoroltam otthon is, különösen ami legkevésbé ment, az "előre esést".
Sokat segített, hogy volt köztünk olyan társunk, aki korábban már járt a tanfolyamra, és gyakorolni jött. Figyelni tudtam a mozgását a gyakorlás közben.

Nagyon jó volt a csoport hangulata. Mindenki nagyon segítőkész volt a másikkal. A végén már sajnáltuk, hogy vége a tanfolyamnak, annyira összebarátkoztunk.

Akiknek csak tudom elmondom,  hogy milyen érdekes és fontos tanfolyamra jártam, felhívom a figyelmüket a filmjeire. Biztatom őket, hogy jelentkezzenek.
Befejezésül még egyszer szeretném megköszönni a munkáját és a segítségét ahhoz,  hogy valamennyit meg tudtam tanulni a gyakorlatokból, és remélem hasznosítani is tudom .

Sok tanítványt, jó egészséget kívánok.

Üdvözlettel : Fazekas Klára

Szólj hozzá!

Címkék: baleset megelőzés SeniorEsésTan Időseknek esésoktatás testi épség megóvás Esések iskolája Nagy Generáció Dobrotka Béla Popol Beáta Judo mester Konduktor RehabEsésTan

A bejegyzés trackback címe:

https://balesetmegelozes.blog.hu/api/trackback/id/tr225839559

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása